به منظور درک بهتر آنچه که در مارکت رخ می دهد می توانیم از سووینگ لو و سووینگ های استفاده کنیم. همه ی تریدرها قادر به تشخیص سووینگ ها هستند اما معدود افرادی قادر به توضیح چرایی آن می باشند. اگر دلیل شکل گیری سووینگ ها را بدانید ، این ادراک به شما اجازه می دهد تا در رابطه با تشخیص اینکه احتمالا مارکت به کدام سمت حرکت خواهد کرد و اینکه باید سفارشات خود را کجا قرار دهید، تصمیمات خیلی بهتری می گیرید. سوینگ ها در سرتاسر چارت هایمان مشاهده می شوند. هر روزه ما حتما شاهد حداقل یک سووینگ های یا سووینگ لوو در چارتمان خواهیم بود. این مقاله توضیح می دهد که چرا سووینگ ها اتفاق می افتند؟ لازمه ی تشخیص چرایی بوجود آمدن سووینگ ها فقط دانستن این موضوع است که بانک ها کی و کجا سود های خودشان را برداشت و یا سفارشات خودشان را قرار می دهند که در واقع همین دو عامل باعث بوجود آمدن سووینگ ها در چارت می شوند. تمامی سووینگ ها یا بخاطر برداشت سود بانک ها از معاملات شان و یا بخاطر قرار دادن سفارشات آن ها جهت ادامه و یا معکوس سازی جهت حرکت مارکت شکل می گیرند.

اهمیت سویینگ های یا لو می تواند بوسیله ی سووینگ هایی که تغییرات اساسی در ساختار مارکت ایجاد می کنند شناسایی شود. اگر مارکت ریزش داشت اما بعد از آن برگشت و شروع به حرکت در جهت مخالف کرد  سویینگ لو ایجاد شده توسط مارکت از هر  سویینگ لو دیگری که حین حرکت به سمت بالای مارکت به دلیل چرخش قیمت شکل می گیرد با اهمیت تر است. دلیل اینکه یک سووینگ های یا لوو شکل گرفته است می شود با نگاه کردن به اینکه مارکت چقدر بعد از یک HIGH یا LOW حرکت کرده مشخص شود. در پایان این مطلب دلیل شکل گیری سوووینگ ها را در روندهای صعودی و نزولی خواهید دانست، اینکه با آنالیز مقدار سفارشات خرید یا فروشی که زمان شکل گیری سووینگ به مارکت وارد شده اند چگونه تشخیص دهید کدام سووینگ ها از بقیه مهم تراند.

مطلب آموزشی پیش رو با عنوان تشخیص سووینگ ها، توسط محمد ابراهیم اکبرنژاد، ترجمه شده است که در فرمت PDF، و در 31 صفحه ارائه می شود.

لینک مستقیم
حجم فایل: 2.2 مگابایت
رمز فایل:
منبع: دیتابورس