تحلیل های زمانی بسیار مشابه تحلیل های قیمتی هستند با این تفاوت که ما واحدهای زمان را بجای واحدهای قیمت بکار می بریم. آنچه در تحلیل زمانی یک چارت انجام می دهیم این است که مدت زمان روندهایی که قبلاً در چارت اتفاق افتاده را اندازه می گیریم و به کمک نسبت های فیبوناچی، زمان های حمایت و مقاومت آتی چارت را با احتمال بالا معین می کنیم. نسبت های فیبوناچی که در تحلیل های قیمتی از آن ها استفاده می کردیم در تحلیل زمانی نیز کاربرد دارند. ابزارهای تحلیل زمان عبارتند از:

  1. ریتریس زمانی داخلی
  2. ریتریس زمانی خارجی
  3. نسبت سیکل زمانی
  4. تصویرسازی تناوب های زمان

در تحلیل قیمتی هنگامی که قیمتی از A تا  Bرشد یا نزول می کرد و سپس اصلاح قیمتی را آغاز می کرد ما از ابزار فیبوناچی قیمتی استفاده می کردیم تا سطوح قیمتی را پیدا کنیم که احتمال پایان اصلاح در آنها بیشتر از سطوح قیمتی دیگر بود. در تحلیل زمانی نیز دقیقا همین عمل را انجام می دهیم با این تفاوت که در اینجا از نسبت های فیبوناچی در واحد زمان استفاده می کنیم تا زمان هایی را مشخص کنیم که احتمال اتمام اصلاح در آنها بیشتر از زمان های دیگر است. به عبارت دیگر این نسبت های زمانی همانند نسبت های قیمتی سطوح حمایت و مقاومت برای سهم تعیین می کنند.

مطلب آموزشی پیش رو با عنوان، آموزش تحلیل تکنیکال پیشرفته(تحلیل زمانی)، توسط جواد کشاورز، در فرمت PDF، و در 34 صفحه تهیه و تنظیم شده است.

لینک مستقیم
حجم فایل: 1.9 مگابایت
رمز فایل:
منبع: دیتابورس