تحلیل تکنیکی به معنی بررسی نوسانات قیمت سهام در گذشته است که به کمک نمودار و به منظور پیش بینی حرکت آتی بازار انجام می گیرد. در این نوع تحلیل سعی می شود از روند قیمت یک سهم در گذشته ،آینده آن پیشبینی شود. تحلیل تکنیکی را می توان برای هر نوع کالا یا شاخص یا سهام وغیره بکار برد. اساس این نوع تحلیل ها ریاضیات می باشد که در چارت و اندیکاتور (شاخص) خلاصه می شود. یک تحلیلگر تکنیکی معتقد است که همه اطلاعات یک سهام یا یک ارز در سابقه قیمت آن نهفته است واز روند حرکت قیمت، می توان آینده آن را پیشبینی نمود. تحلیل تکنیکی سرعت عمل بالائی داشته و به ما این امکان را می دهد که در مدت کوتاهتری نسبت به تحلیل پایه ای (فاندامنتال)، تعداد خیلی بیشتری سهام را مورد مطالعه و بررسی قرار بدهیم.

تحلیل تکنیکی نیاز به دانش بالای علوم اقتصادی و سیاسی (بر عکس تحلیل بنیادی) ندارد. در حال حاضر تحلیل تکنیکی در بورس های معتبر دنیا رواج زیادی پیدا کرده و طرفداران خاص خود را دارد. مزیت این نوع تحلیل در سرعت عمل آن است و می توان در مدت کوتاهی چندین نوع ارز یا قیمت سهام چندین شرکت را بررسی کرد ولی تحلیل فاندامنتال همین تعداد ارز یا سهام، بسیار وقت گیر خواهد بود. یک تحلیل گر تکنیکال می تواند از استراتژی خود در تمام بازارها و روی تمام چارت ها استفاده کند (مانند قیمت جهانی فلزات پایه، محصولات شیمیایی و غذایی و شاخص های سهام) و این یکی بزرگترین نقاط قوت این نوع تحلیل می باشد. درصورتی که تحلیل گران فاندامنتال فقط می توانند از نتیجه بررسی اطلاعات و صورت های مالی خود در بازار مربوطه استفاده نمایند و این ناشی از حجم زیاد این اطلاعات می باشد.

کتاب پیش رو با عنوان، تحلیل تکنیکی در بازار بورس اوراق بهادار، در فرمت PDF و در787 صفحه تهیه و تنظیم شده است که در 8 فصل زیر به بررسی تحلیل تکنیکال در بازارهای سرمایه می پردازد:

فصل1) مفاهیم نخست تحلیل تکنیکی

فصل2) انواع نمودارها

فصل3) بررسی و مطالعه خطوط

فصل4) آرایش ها و الگوها

فصل5) مدل ها و تئوری ها

فصل6) شاخص ها و نوسانگرها

فصل7) الگوهای شمعی ژاپنی

فصل8) استراتژی های معاملاتی

لینک مستقیم
حجم فایل: 29.8 مگابایت
رمز فایل:
منبع: دیتابوری