قرارداد آتی چیست ؟ قراردادی است که فروشنده بر اساس آن متعهد می شود در سررسید معین ، مقدار معینی از کالای مشخص را به قیمتی که الان تعیین می کنند بفروشد و در مقابل طرف دیگر قرارداد متعهد می شود آن کالا را با آن مشخصات خریداری کند. قرارداد آتی قراردادی دو طرفه است و میتوانیم بدون در اختیار داشتن کالا همین الان کالا با مشخصات معین را بفروشیم و در آینده ( پس از چند ماه ) آن را با قیمتی که اکنون توافق کردیم تحویل بدهیم و پول آن را دریافت کنیم . این نوع معامله برای کسانی که قصد دارند ریسک خود را کم کنند بسیار مناسب است . مثل کشاورزان و تولیدکنندگان مواد غذایی 

بازار آتی یکی از پر طرفدارترین بازارها در بین معامله گران بورس های دنیاست چرا که این بازار منافع خریدار و فروشنده کالا را تامین کرده و فرصت کسب سود را برای نوسان گیران نیز فراهم می کند.

کتاب حاضر برای آشنایی شما خواننده عزیز با بازار نوین معاملات آتی (Futures) به زبانی ساده نگاشته شده است. خوانندگان عزیز توجه داشته باشند که معاملات آتی برای افراد حرفه ای است و افراد عادی مادامی که با پیچیدگی های این بازار معاملاتی آشنایی کامل پیدا نکرده اند، بهتر است وارد این گونه بازارها نشوند.

این مجموعه آموزشی ، با عنوان تاتی تاتی با آتی ، توسط احمد رضایی توسط شرکت بورس کالای ایران در فرمت PDF و در 58 صفحه تهیه و تنظیم شده است.

لینک مستقیم
حجم فایل: 2 مگابایت
رمز فایل:
منبع: دیتابورس