نظریه مدرن سبد سهام با این فرض ایجاد شده است که شما نمی توانید بازده ای بیشتر از بازده بازار بدست آورید. اگر نتوانید بازده ای بیشتر از بازده بازار بدست آورید، پس بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که عملکردتان دقیقا مطابق با عملکرد بازار باشد. اما ما رویکرد متفاوتی اتخاذ کرده ایم. هدف ما این است که عملکرد ما بالاتر از بازار باشد .بنابراین، معتقدیم که با نگهداری (نه با معاملات زیاد) سبدهای نسبتا متمرکز بین 12 تا 20 سهم از شرکت های بزرگ که با حاشیه ایمنی خریداری می شوند، احتمال داشتن عملکرد بالاتر از بازار افزایش می یابد .سرمایه گذاران در طول یک سال، تنها چند گزینه خوب برای سرمایه گذاری پیدا می کنند. شاید پنج یا شش گزینه و گاهی بیشتر.

سرمایه گذارانی که در طول یک زمان خاص، بیشتر از 20 سهم در سبد خود دارند، اغلب سهام شرکت هایی را که اطلاعات زیادی از آن ها ندارند می خرند و سپس با نگهداری تعداد زیادی ازسهام، ریسک خود را کاهش می دهند. اگرچه ما رهنمودهایی را ارائه می کنیم، اما هنگام تشکیل سبد سهام، یک پاسخ نمی تواند برای همه افراد مناسب باشد. این کار بیشتر هنر است تا علم و شاید به همین دلیل است که بسیاری معتقدند که مدیریت سبد سهام چیزی است که می توان با آن، سرمایه گذاران بزرگ را از یک مدیر صندوق سرمایه گذاری متوسط متمایز کرد.
مجموعه آموزشی حاضر با عنوان چند سهم در سبد داشته باشیم ؟ در فرمتPDF  و در 11 صفحه تهیه و تنظیم شده است که به بررسی فصول زیر می پردازد :

  1. روش کاهش ریسک سبد سهام
  2. مفاهیم ریسک سیستماتیک و غیر سیستماتیک
  3. بررسی موارد مهم در هنگام تشکیل سبد سهام

لینک مستقیم
حجم فایل: 4.3 مگابایت
رمز فایل:
منبع: دیتابورس