چرا در بورس سرمايه گذاري کنيم؟

همه ما براي گذران زندگي و بر حسب اجبار و علاقه و... شغلي را براي خود بر مي گزينيم. هرشغلي مي بايست، داراي شرايطي باشد تا نيازهاي متصدي آن را ارضا نمايد. براي مثال سود مطمئن و خوبي داشته باشد ، عمر طولاني داشته باشد، منع قانوني نداشته باشد، جذاب وقابل توسعه باشد و ...

باتوجه به اين مطالب ، به نظر مي رسد که فعاليت در بورس اوراق بهادار مي تواند به عنوان يک کسب وکار ثانويه مد نظر قرار گيرد، چرا که عمرطولاني دارد، همراه با ارتقا مالي و علمي است و در صورت فعاليت درست مي توانيم سود خوب و مطمئني به دست آوريم؛ همچنين از پتانسيل هاي خود به بهترين نحو استفاده کنيم .

منظور از سرمايه گذاري، صرف هزينه اي مشخص به همراه پذيرفتن ريسک ( احتمال خطر( مشخص يا نامشخص براي کسب سود در آينده مي باشد. مهمترين هدف سرمايه گذاري، کاهش ( هزينه هاي فرصت ) مي باشد، به اين معني که ممکن است فرد پول مازاد راکدي داشته باشد که بتواند آن را در محلي براي سرمايه گذاري و کسب سود به کارگيرد، اما به علت عدم آگاهي، آن فرصت کسب سود را از دست بدهد.

دربورس افراد حقيقي و حقوقي توسط کارگزاران خود به دادوستد مي پردازند و در آن خريدار و فروشنده مي تواند يک فرد يا يک شرکت باشند. اين خريد و فروش تابع قوانين خاصي است ؛ که در مورد همه و با هر مقدار سرمايه به صورت يکسان برخورد مي کند . خريد و فروش سهام شرکتهاي بورسي در بازار، فقط توسط کارگزاران رسمي سازمان بورس اوراق بهادار امکان پذير است  و اين مسئله موجب شفافيت بازار مي شود . چرا که به اين ترتيب اطلاعات مربوط به معاملات مانند تعداد سهام و قيمت مورد معامله و تعداد خريدار و فروشنده هر روز دردسترس قرار مي گيرد . خریدار و فروشنده که مي توانند افراد حقيقي و حقوقي باشند يعني همان صاحبان سـرمايه و نقـدينگي کـه مي توانند  مردم عادي يا يک شرکت خاص و يا حتي يک بانک خصوصي يا دولتي باشند.

مهم ترين هدف بازار سرمايه اين است كه با اجراي فرايند سالم سازي و شفافيت، پس انداز كنندگاني كه دارنده منابع مالي مي باشند و هدف كسب سود و بازده معقول دارند را به اشخاص حقوقي و واحدهاي اقتصادي كه براي توسعه فعاليت هاي خود نياز به منابع مالي دارند پيوند دهد.

مجموعه آموزشی پیش رو با عنوان آشنایی با بورس تهران، توسط دکتر ابوالفضل شهر آبادی ، در فرمت PDF و در 200 صفحه تهیه و تنظیم شده است که به بررسی انواع بورس ( بورس کالا ، بورس فلزات ، بورس کشاورزي، بورس اوراق بهادار ، بورس اسناد خزانه ) می پردازد.

لینک مستقیم
حجم فایل: 10 مگابایت
رمز فایل:
منبع: دیتابورس