خرید پله‌ای به زبان ساده یعنی اینکه خرید سهام در چند مرحله و با فواصل زمانی یا در قیمت‌های متفاوت انجام گیرد. با این روش معامله، در هر بار، بخشی از سرمایه برای انجام سفارش وارد بازار می‌شود.

بنابراین می‌توان خرید پله‌ای را خرید مرحله به مرحله دانست که یک روش معاملاتی برای جبران ضرر است. به این نکته باید دقت کرد که جبران ضرر با کاهش ریسک متفاوت است. زیرا خرید پله‌ای اگر به درستی صورت نگیرد می‌تواند ریسک معامله را افزایش دهد.

گاهی اوقات برخی سرمایه‌گذاران زمانی که از پتانسیل رشد یک سهم آگاهی دارند اما از وضعیت کوتاه‌مدت آن اطمینان ندارد، خرید‌های خود را به بخش‌های مختلف تقسیم می‌کنند. اغلب کسانی که طرفدار این روش هستند دیدگاه بلندمدتی به سرمایه گذاری دارند و بر خلاف روند قیمت آن سهم یا آن دارایی عمل می‌کنند. برای مثال، فرض کنید یک سرمایه‌گذار با دیدگاه بلندمدت سهام شرکتی را خریداری کرده و اعتقاد دارد که چشم‌انداز این شرکت مثبت است. در صورتی که قیمت سهام این شرکت افت کند، این سرمایه‌گذار تمایل دارد به این افت قیمت به عنوان فرصتی برای خرید بنگرد و احتمالا سایرین را به داشتن دیدگاه بدبینانه نسبت به چشم‌انداز بلندمدت این شرکت متهم می‌کند. در این مقاله به بررسی چند خرید پله ای با درصد های مختلف پرداخته می شود.

این مقاله آموزشی در فرمت فایل pdf و در 8 صفحه تهیه و تنظیم شده است.

لینک مستقیم
حجم فایل: 115 کیلوبایت
رمز فایل:
منبع: دیتابورس