دو شیوه اصلی تحلیل بازارهای ارز عبارتند از تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال . مبنای تحلیل بنیادی شامل تئوری های مالی و اقتصادی و همچنین تحولات سیاسی ، سیاست های پولی و اطلاعات اقتصادی ، جهت تحلیل تاثیر آن ها بر عرضه و تقاضای ارزهاست . اعمال بانک مرکزی، تحولات سیاسی و رویدادهای ژئوپلتیک ، اطلاعات اقتصادی نظیر بیکاری ، تورم و موجودی حساب جاری چند نمونه از فاکتورهای بنیادی هستند. بنابراین می توان گفت ، بیشتر اخبار گزارش ها جزء لاینفک تحلیل بنیادی هستند ، چرا که بر پول کشورتاثیر دارند. تحلیل بنیادی جهت تعیین توان عرضه و تقاضا به فرضیه های مالی و اقتصادی و همچنین تحولات سیاسی و خط مشی تکیه دارد . امروزه ، اغلب اخباری در مورد شاخص های اقتصادی می شنویم ، ولی نمی دانیم که آن شاخص ها در مورد چه چیزی صحبت می کنند و چرا اینقدر مهم هستند .

خواندن این مطلب به شما کمک خواهد کرد که با شناخت انواع شاخص ها و عملکرد آن ها ، موارد استفاده از آن ها را نیز شناخته و با ورود به عرصه دادوستد سهام ، از این شاخص ها نیز استفاده کنید.

اگر بخواهیم به زبان ساده این شاخص ها را تعریف کنیم می توانیم بگوییم که شاخص های اقتصادی آمار و اطلاعاتی مثل نرخ بیکار ی، تولید ناخالص داخلی یا نرخ تورم هستند که وضعیت کنونی، گذشته و آینده اقتصاد را نشان داده و یا پیش بینی می کنند .البته پیشبینی وضعیت اقتصاد در آینده ، با توجه به این شاخص ها کمک به فروشندگان و خریداران ، برای کسب سود بیشتر و موفقیت در کسب و کار است . .همانگونه که می دانید در بازارها از اطلاعات و آمارها برای تعیین قیمت انواع کالا و ارز استفاده می شود و سرمایه گذاران در این بازارها ، تمام اطلاعات را برای تصمیم گیری خود به کار می گیرند . هنگامی که یک شاخص اقتصادی بهبود وضعیت اقتصادی را مژده دهد ممکن است کلیه تصمیمات و استراتژی های فعالان عرصه اقتصاد را تغییر داده و به سویی سوق دهد که قبلا انتظار آن را نداشتند. شاخص های اقتصادی انواع مختلف دارند و این تنوع ناشی از رابطه آن ها با اقتصاد است.

مقاله آموزشی پیش رو با عنوان متغیرهای اقتصادی و مالی ، در فرمت فایل pdf ، با حجم کم و در 48 صفحه تهیه و تنظیم شده است که به بررسی انواع شاخص های اقتصادی و بنیادهای موثر بر اقتصاد مالی  می پردازد.

لینک مستقیم
حجم فایل: 512 کیلوبایت
رمز فایل:
منبع: دیتابورس