برای ورود به هر بازار حرفه ای مهم ترین انگيزه و دليل برای اغلب افراد کسب درآمد می باشد حال آنکه شرایط گوناگون شخصی، اجتماعی و بازده درآمد می تواند در انتخاب مسير و نوع کار یا سرمایه گذاری تاثير گذار باشد.اگر بخواهيم بی پرده با اغلب کسانی که می خواهند وارد بورس های با نوسانات بالا مانند (مبادلات ارز، طلا، نقره، نفت و غيره) صحبت داشته باشيم باید اذعان کنيم که شرایط ورودی و سرمایه گذاری در این بورس ها بسيار آسان می باشد و با توجه به ریسک موجود نيز بازده سرمایه مي تواند تا ده ها و صد ها برابر باشد اما از یاد نبریم که ماهيت فرار و بازیگران زیاد این بورس ها باعث به وجود آمدن ضوابط خاص شده است که این ضوابط از قوه تشخيص بسياری افراد پنهان می باشد. بيشتر از آن که در این بورس ها فرد در حال رقابت با بازیگران دیگر باشد در حال رقابت با خود و محک زدن دانش، تجربه و شرایط روحی روانی خویش در بورس می باشد. برای موفقيت در بورس های این چنينی سه عامل مهم در موفقيت فرد نقش دارد.

الف: دانش و تجربه

ب: مدیریت سرمایه

ج: نگرش و روانشناسی

در صورتی که سرمایه گذار هر یک از عوامل فوق را نادیده بگيرد و یا در اجرای اصول کوتاهی نماید مستقيما باعث زیان خود شده و قسمت قابل توجهی از سرمایه خود را از دست خواهد داد. تجربه نشان داده است افرادی که از دانش و تجربه کافی برخوردار نبوده و یا مدیریت ریسک و سرمایه را جدی نمی گيرند و افرادی که نگرش صحيحی به معاملات نداشته و بر خود تسلط کافی ندارند، سرمایه خود را در زمانی کوتاه از دست می دهند. توجه داشته باشيد که این مطلب ، قسمتی کوچک از کل مطالب آموزشی در این رابطه می باشد ولی با این وجود رعایت، تسلط و بکارگيری تمامی دستورات و پيشنهادها به طور مستقيم با ماندگاری و سودآوری سرمایه گذاری نسبت مستقيم دارد. بنابراین توجه و تمرکز فراوان شما نسبت به این قسمت برای موفقيت امری واجب و ضروری است.

مطلب آموزشی پیش رو با عنوان مدیریت سرمایه و روانشناسی معاملات در بازار مبادلات ارز، در فرمت PDF و در 15 صفحه تهیه و تنظیم شده است که به بررسی فصول زیر می پردازد.

  • شناسايي استفاده از اصول احتمالات در معاملات
  • آشنايي با  Drawdown و اندازه گيري بازگشت از ضرر
  • شناسايي اصول استفاده از نسبت سود به ضرر
  • شناسايي اصول محاسبه حداکثر ميزان ضرر بر اساس سرمايه
  • آشنايي با اشتباهات رايج معاملگران مبتدي
  • مراحل اصولي وگام به گام انجام يک معامله

لینک مستقیم
حجم فایل: 555 کیلوبایت
رمز فایل:
منبع: دیتابورس