در ابتدا بايد بدانيم كه هر کارگزاری در بازار مبادلات ارز جهـت انجـام معـاملات نياز به محيطي دارد كه بتواند از طريق آن با مشتري هاي خود ارتباط برقرار كـرده و در عين حال كه از روند قيمت ها آنها را آگاه مي سازد شرايطي را فراهم سازد كـه براسـاس آن بتوان مراحل انجام يك معامله را به ثبت رساند. اصولا اين مراحل شامل دريافت تقاضاهاي پيش خريد و پيش فروش و بستن معـاملات مي باشد كه هر كارگزاري نيز بر روي كالاها يا ارزهاي بخصوصي كـار مـي كنـد كـه بـه كاربران خود براساس آن سرويس مي دهد. حال براي رفع اين مشكل هـر  Broker از Platform خاصـي اسـتفاده مـيكنـد كـه ممكن است Broker هاي مختلف از  Platform هاي مشابهي استفاده كنند. بعضي ازاين Platform ها در بين كاربران از محبوبيت بيـشتري برخوردارنـد. هـر Platform امكانات مخصوص خود را دارد به طوري كه در بعضي از آنها فقط امكان انجـام معاملـه وجـود دارد و تغييـرات قيمـت را بايـد از محـل ديگـري بدسـت آورد. در عـين حـال Platform هاي ديگري وجود دارند كه علاوه بر قبول دستورات خريد و فـروش، ايـن امكان را به ما مي دهند كه علاوه بر عمليات ذكر شده، منحني تغييرات لحظه اي قيمـت را دنبال كرده و با استفاده از ابزارهاي مختلف موجود در ايـن فـضا بـه تحليـل و آنـاليز معاملات بپردازيم.
براي دسـت يـابي بـه  Platform مخـصوص هـر  Broker بايـد بـه سـايت اينترنتـي آن Broker مراجعه نمود و Platform را از آنجا دريافت كرد. نكتـه قابـل ذكـر ايـن است كه بسياري از Broker ها بابت استفاده از Platform هزينه جداگانهاي دريافت مي كنند، در حالي كه تعداد ديگـري از Broker هـا، Platform خـود را بـه صـورت رايگان در اختيار مشتريان و حتي عموم قرار ميدهند. امكان بسيار جالبي كه در بعضي از Platform ها وجود دارد، قابليـت انجـام معـاملات مجازي (demo) يعني بدون واريز هيچ گونه مبلغـي در شـرايط كـاملا واقعـي بـازار مي باشد كه باعث مي شود افراد مبتدي در شروع كار بدون وارد شدن ضرر به آنها كسب تجربه نمايند.

MetaTrader نرم افزاري است كه علاوه بر اينكه رايگان است، هم نمودارهاي قيمـت را در اختيار ما قرار مي دهد و هم اينكه شرايط Demo را دارا است.

مجموعه آموزشی حاضر با عنوان آموزش متاتریدر 4 ، توسط آقایان حامد بهاری، هادی منتخبی ، در فرمت PDF و در 51 صفحه تهیه و تنظیم شده است.

لینک مستقیم
حجم فایل: 1.4 مگابایت
رمز فایل:
منبع: دیتابورس