بازار مبادلات ارز عموماً به مجموعه ای از مؤسسات بین المللی گفته می شود کـه بـه مبادلـه ارز مـی پردازنـد و اغلب واژه فارکس برای اشاره به این بازار بکار می رود. با اینکه معاملات در بازار مبادلات ارزی بصورت تلفنی صورت می گیرد ، اما در سالهای اخیر بخش هایی از بازار مبادلات ارزی به سـرعت بـه معـاملات الکترونیـک روی آورده انـد بطـوری کـه امروزه شاهد بکارگیری این فناوری در بازارمبادلات ارز هستیم. همچنین به دلیل حجم بالای نوسان های روزانه ، معامله کنندگان با انبوهی از فرصت ها مواجه هستند کـه مـی تواننـد بـا توجـه بـه ابـزار آنـالیزریسک ازآنها بهره برداری نمایند. رایج تـرین ابـزار مقابلـه بـا ریـسک در مبادلـه بـازار ارز ، سـفارش محدود و دستور توقف زیان است. از سوی دیگر،  UFH دیدی مـی دهـد کـه بـه وسـیله بـازده بـازار پشتیبانی می شود و زمانی که بـرای بـازار ارز خـارجی بکـار بـرده مـی شـود نـشان دهنـده پیشبینی های کارگزاران اقتـصادی در خـصوص تعیـین ارزش نـرخ ارز در آینـده اسـت کـه کـاملاً مشخص کننده نرخ آتی می باشد.

سرمایه گذاران بازار خرید وفروش سهام صرفاً با مقاصد انتفـاعی واهـداف سـودآوری در ایـن فعالیت اقتصادی شرکت می کنند. یک سرمایه گذار می تواند همیشه بـه عقـب و بـه حرکـت گذشـته اخیر سهام نگاه کرده و موقعیت ها را شناسایی کند. خرید فوری و به موقع سهم در زمانی که قیمت ها پایین هستند و فروش سریع هنگامی که قیمتها در حال نزول هستند و تکرار این فرایند برای همیـشه رمز موفقیت سرمایه گذاران است، اما می بایست توجه داشت که تحلیل گران بنیادی اکنون به ریـسک بتای سهام و پرتفولیو توجه میکنند و اگر تداوم سیاست مالی غیرمسئولانه دولت همراه با ادامه رفتارغیرمسئولانه جامعه مالی در سراسر جهان باشد ایـن مـیتوانـد باعـث سـقوط بـازار سـهام گـردد.

در نهایت ، می توان گفت که بازار فارکس بدلیل برخی مزایای چـشمگیری چـون هزینـه پـایین ، امکـان معاملات دو طرفه ( هم در بازار نزولی و هم در بازار صعودی ) و معامله بصورت  24سـاعته و بـا اعتبـار اهرمی بالاتر نسبت به بازار سهام که سـاعات کـاری محدودی دارد یاحق کمیسیون می پردازد از اهمیت بیشتری برخوردار است. در نهایت، مـیتـوان اذعـان نمـود کـه ابعـاد جهـانی بـازار مبادلات ارز کـه آن را در جایگـاه بخـصوصی قـرار داده اسـت واصلی ترین وجه متمایزکننده این نوع بازار از بازار سهام می باشد. ذکر این نکته ضروری است که رفتار معامله گران بازار سهام از سایر بازارها وهمچنین بازارهای مالی تأثیرپذیراست.

مقاله پیش رو با عنوان مقایسه بازار فارکس با بازار سهام ، توسط عسگر پاک مرام و مریم یزدانی ، در فرمت فایل PDF ، با حجم 1 مگابایت و در 20 صفحه تهیه و تنظیم شده است.

لینک مستقیم
حجم فایل: 793 کیلوبایت
رمز فایل:
منبع: دیتابورس