بازار متشکل و رسمی سرمایه که در آن خريد و فروش سهام شرکتها يا اوراق قرضه دولتی يا خصوصی تحت ضوابط معين و مقررات خاص انجام می شود بورس اوراق بهادار نامیده می شود. مشخصه مهم آن حمايت قانونی از صاحبان پس اندازها يا سرمايه های راکد است. بورس مرجع رسمی و مطمئنی است برای جذب سرمايه افراد و بخش های خصوصی به منظور تأمين مالی پروژه های سرمايه گذاری بلند مدت. در بازرگانی داخلی ايران اصطلاح بورس به بازارهای اختصاصی کالاهای سرمايه ای، واسطه ای يا مصرفی اطلاق می گردد که در يک محدوده جغرافيايی واقع شده و تعدا زيادی از عناصر عمده فروشی و خرده فروشی آن کالای خاص را دارند مانند بورس فرش در بازار تهران، بورس آهن و ...

يكي از مهمترين مزاياي سرمايه گذاري در بورس، امنيت در سرمايه گذاري و برخورداري از حمايت قانون و مقررات است. به دليل اهميت بالا و جايگاه حياتي بورس در اقتصاد ، قوانين و مقررات متعددي درباره بورس و حمايت از سرمايه گذاران در اين بازار تصويب شده است كه اين امر، امنيت بورس را براي سرمايه گذاري تضميـن مي کند.

مقاله آموزشی پیش رو توسط سعید ابراهیمی، در فرمت فایل pdf، با حجم کم و در38 صفحه تهیه و تنظیم شده است که پس از معرفی سهم ، انواع بورس و ابزارهای ویژه تامین مالی به بررسی مزایای بورس برای سرمایه گذاران می پردازد.

لینک مستقیم
حجم فایل: 811 کیلوبایت
رمز فایل:
منبع: دیتابورس