خلاقیت در هر کاری باعث رشد در آن کار می شود و در بازارهای مالی به ثروت ختم خواهد شد. خلاقیت، یک فرایند ذهنی است که از فرد معینی و در یک زمان مشخص دیده می شود؛ فرآیندی که در نتیجه آن، یک اثر جدید اعم از ایده یا چیزی نو و متفاوت تولید می شود که این اثر جدید و متفاوت، می تواند کلامی یا غیر کلامی و عینی یا ذهنی باشد. خلاقیت به معنی ساده کردن یک فرآیند است یا به عبارتی دیگر پاسخ دادن به این سوال ساده، که آن چیز چه کاربرد دیگری می تواند داشته باشد؟

خلاقیت می تواند خلق اشکال یا صورت های جدیدی از ایده ها یا تولیدات کهنه باشد. در این صورت، اغلب فکرها و ایده های گذشته، اساس خلاقیت های تازه است. در واقع خلاقیت امری انحصاری است و حاصل تلاش فردی و تنها یک موقعیت یا مسئله عمومی نیست؛ از این رو، فردی ممکن است چیزی را خلق کند که قبلاً هیچ گونه سابقه ذهنی از آن نداشته باشد؛ اگر چه آن چیز به صورت های مشابه یا کاملاً یکسان قبلاً توسط شخص دیگری و در موقعیت خاصی خلق شده باشد. خلاقیت، مستلزم بهره گیری از نوع خاصی از جریان فکری است؛ تفکری که به گونه ای متفاوت از جریان عام فکری جامعه، در حل مسائل، نمود پیدا می کند. به عبارت دیگر، فرد خلاق، تمایل دارد که مسائل مختلف را به طرق متفاوت حل کند؛ هر چند در ظاهر، یک راه حل بیشتر برای آن وجود ندارد.

فلج شدن ذهن ازعوامل اصلی  موانع خلاقیت است. ذهنتان را آرام کنید حتی عدم امنیت عاطفی و اجتماعی نیز از موانع رشد خلاقیت هستند. معامله گری برای اکثر شما به معنای هدر دادن مقدار زیادی انرژی ذهنی است بدون آنکه در ازای آن ، سود چشمگیری نصیب شما شود. این موضوع را برای خود پرورش دهید که چکار کنم معامله گری از من انرژی زیادی نگیرد و تمام ارکان زندگی مرا تحت تاثیر قرار ندهد ولی سود لازم را هم بدست بیارم؟

مطلب فوق با عنوان خلاقیت در معامله گری، در قالب PDF و در 2 صفحه ارائه می شود.

لینک مستقیم
حجم فایل: 134 کیلوبایت
رمز فایل:
منبع: دیتابورس