همه افراد جامعه ما بورس را نمی شناسند و با نحوه ی سرمایه گذاری و فواید ناشی از آن آشنا نیستند. این در حالی است که آشنایی با بورس و فعالیت در آن می تواند در زندگی اقتصادی مردم بسیار مؤثر باشد.

به طور کلی، بیشتر مردم پس اندازهای خود را فقط در بانک ها نگهداری می کنند و با راه های دیگر استفاده از پس اندازهای خود آشنا نیستند. اما امروزه راه های دیگری هم برای استفاده از پس اندازها وجود دارد که یک سرمایه گذار می تواند در مالکیت واحدهای تولیدی و تجاری بزرگ مشارکت نماید و از نتایج مشارکت و سرمایه گذاری خود به سادگی بهره مند شود. اما به راستی چگونه ممکن است یک فرد عادی با سرمایه ای اندک در سرمایه گذاری های بزرگی شریک شود، در حالی که شرکای خود را نمی شناسد و امکان کسب اطلاع از نحوه فعالیت ، میزان هزینه ها و درآمدها وجود ندارد. گذشته از این ، چنین شخصی چگونه می تواند از اطلاعات مالی شرکت هایی که در آن مشارکت کرده است، آگاهی پیدا کند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت ، بورس امکانات لازم برای سرمایه گذاری و مشارکت در شرکت ها را فراهم نموده است و علاوه بر نظارت بر فعالیت شرکت ها، مدافع حقوق سرمایه گذاران نیز می باشد.

مجموعه آموزشی حاضر با عنوان آشنایی با سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار توسط  شرکت کارگزاری بانک ملی ، در فرمت فایل PDF ، با حجم 4 مگابایت ، و در 62 صفحه تهیه وتنظیم شده است که در5 فصل به بررسی مطالب زیر می پردازد و در آخر به چند نکته ضروری جهت حضور در بازار سرمایه اشاره می کند :

  1. مزایای ورود به بورس
  2. مفاهیم پایه ای بازار
  3. اصطلاحات و مفاهیم بورس اوراق بهادار
  4. آشنایی با سازو کار و مراحل انجام معامله در بورس اوراق بهادار

لینک مستقیم
حجم فایل: 4.3 مگابایت
رمز فایل:
منبع: دیتابورس