تفاوت زیادی بین یک معامله گر و یک تحلیلگر بازار وجود دارد. تحلیلگران به کشف حقایق می پردازند و معامله گران به مدیریت ریسک. این دو مجموعه مهارت یک دنیا از هم فاصله دارند. یک تحلیلگر و یک معامله گر توانایی همکاری با یکدیگر را دارند، اما قطعاً نقش آنها متفاوت است. یک معامله گر پول به بازار تزریق می کند و عملکرد خود را به سادگی اندازه گیری می کند؛ اما هدف اصلی یک تحلیلگر درک و کشف آن چیزی است که ممکن است در بازارها رخ دهد. او حقایق را اندازه گیری می کند. یک تحلیلگر قضاوت اشتباه خود را ضعف بازار می نامد. یک معامله گر هنگام اشتباه، معاملۀ خود را می بندد و به سمت فرصت معاملاتی بعدی حرکت می کند. اشتباه، فرض اساسی برای یک معامله گر است. یک معامله گر زمانی که اشتباه می کند و از بازار خارج می شود، مایل است به اشتباه خود اعتراف کند؛ اما تحلیلگر به موقعیت معاملاتی بازکردۀ خود می چسبد تا فقط نشان دهد که درست گفته است

هر فردی می تواند وارد بازار شود؛ اما چه کسی می داند دقیقاً چه زمانی باید خارج شود! این مثل نمونۀ بارزی از تلفیق دنیای معامله گری با دنیای تحلیلگری است. معامله گر تحلیلگر باشید.

مطلب آموزشی پیش رو ، با عنوان تفاوت معامله گر و تحلیلگر ، توسط مهدی میرزایی ، در قالب PDF و در 3 صفحه تهیه و تنظیم شده است.

لینک مستقیم
حجم فایل: 185 کیلوبایت
رمز فایل:
منبع: دیتابورس